Detail předmětu
Marketing 1
Akademický rok 2025/26
BVA015 předmět zařazen v 1 studijním plánu
BPC-SI / E letní semestr 4. ročník
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Jazyk studia
čeština
Kredity
4 kredity
semestr
letní
Způsob a kritéria hodnocení
zápočet a zkouška
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Osnova
- 1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení.
- 2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu.
- 3. Segmentace zákazníků.
- 4. Nástroje marketingového řízení – marketingový mix – produkt a produktová politika.
- 5. Nástroje marketingového řízení – cena a cenová politika.
- 6. Nástroje marketingového řízení – distribuce a distribuční politika.
- 7. Nástroje marketingového řízení – komunikace a komunikační politika.
- 8. Marketingový výzkum.
- 9. Marketingová strategie.
- 10. Soudobé trendy v marketingu – možnosti využití sociálních sítí.
- 11. Soudobé trendy v marketingu – marketing ve službách.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
- 1.Sdělení podmínek udělení zápočtu. Rozdělení do pracovních týmu pro zpracování kontinuálního příkladu. Formy a metody marketingového výzkumu, sestavení a vyhodnocení dotazníků, mystery shopping
- 2. Analýza současného stavu (společnost, konkurence)
- 3. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. SLEPTE analýza, Porterova analýza oborového prostředí
- 4. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. Analýza konkurence, Analýza dodavatelů, Analýza zákazníků, Marketingový mix, SWOT analýza
- 5. Východiska k plánování. Definovaní vizi a poslaní podniku a transformace do stavebnictví, Segmentace a targeting, Stanovení marketingových potřeb, Analýza marketingových potřeb, Stanovení cílů
- 6.Návrh marketingového plánu a jeho aplikace. Definování finančních možností, časového horizontu a cílů, Volba komunikačních nástrojů, Zásady při aplikaci komunikačních nástrojů
- 7. Marketingový plán v čase
- 8. Průběh nákladů na marketingový plán
- 9. Kontrola marketingového plánu v čase. Rizika a jejich opatření
- 10. Presentace kompletního marketingového plánu po jednotlivých týmech
- 11. Zápočet