Detail předmětu

Marketing 1

Akademický rok 2025/26

BVA015 předmět zařazen v 1 studijním plánu

BPC-SI / E letní semestr 4. ročník

Garant předmětu

Zajišťuje ústav

Jazyk studia

čeština

Kredity

4 kredity

semestr

letní

Způsob a kritéria hodnocení

zápočet a zkouška

Nabízet zahraničním studentům

Nenabízet

Předmět na webu VUT

Přednáška

13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné

Osnova

  • 1. Zařazení marketingu do kontextu manažerských aktivit podnikového vedení.
  • 2. Obecné podmínky efektivního uplatnění marketingu.
  • 3. Segmentace zákazníků.
  • 4. Nástroje marketingového řízení – marketingový mix – produkt a produktová politika.
  • 5. Nástroje marketingového řízení – cena a cenová politika.
  • 6. Nástroje marketingového řízení – distribuce a distribuční politika.
  • 7. Nástroje marketingového řízení – komunikace a komunikační politika.
  • 8. Marketingový výzkum.
  • 9. Marketingová strategie.
  • 10. Soudobé trendy v marketingu – možnosti využití sociálních sítí.
  • 11. Soudobé trendy v marketingu – marketing ve službách.

Cvičení

13 týdnů, 2 hod./týden, povinné

Osnova

  • 1.Sdělení podmínek udělení zápočtu. Rozdělení do pracovních týmu pro zpracování kontinuálního příkladu. Formy a metody marketingového výzkumu, sestavení a vyhodnocení dotazníků, mystery shopping
  • 2. Analýza současného stavu (společnost, konkurence)
  • 3. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. SLEPTE analýza, Porterova analýza oborového prostředí
  • 4. Analýzy makro a mikro prostředí zvolené společnosti. Analýza konkurence, Analýza dodavatelů, Analýza zákazníků, Marketingový mix, SWOT analýza
  • 5. Východiska k plánování. Definovaní vizi a poslaní podniku a transformace do stavebnictví, Segmentace a targeting, Stanovení marketingových potřeb, Analýza marketingových potřeb, Stanovení cílů
  • 6.Návrh marketingového plánu a jeho aplikace. Definování finančních možností, časového horizontu a cílů, Volba komunikačních nástrojů, Zásady při aplikaci komunikačních nástrojů
  • 7. Marketingový plán v čase
  • 8. Průběh nákladů na marketingový plán
  • 9. Kontrola marketingového plánu v čase. Rizika a jejich opatření
  • 10. Presentace kompletního marketingového plánu po jednotlivých týmech
  • 11. Zápočet