Detail předmětu
Kresba a model v architektuře
Akademický rok 2024/25
BGB040 předmět zařazen v 1 studijním plánu
BPC-APS letní semestr 3. ročník
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Jazyk studia
čeština
Kredity
3 kredity
semestr
letní
Způsob a kritéria hodnocení
klasifikovaný zápočet
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 1 hod./týden, nepovinné
Osnova
1. Úvod do problematiky architektonické kresby – lineární perspektiva, linie a šrafování.
2. Stínování jednoduchých a složitých těles.
3. Zakreslování základních materiálů.
4. Architektonická stafáž.
5. Typografie – ruční zpracování písma, grafický návrh vlastního CV, loga a podpisu.
6. Vizuální vyprávění – zakreslení myšlenkového procesu v konceptu návrhu a jeho principech.
7. Úvod do problematiky zpracování modelu – měřítko, materiál, barva, detail.
8. Rychlá prostorová skica.
9. Ruční zpracování modelu – drát, papír, dřevo, polystyren, molitan, plast.
10. Pokročilé zpracování plastu – vakuové tvarování.
11. Práce s dvousložkovými hmotami – sádra, Acrystal, polyester.
12. Využití Rapid prototyping – tzv. rychlé prototypování pomocí počítače – 3D tisk, CNC frézování.
13. Ruční dokončování a povrchové úpravy modelu.
Cvičení
13 týdnů, 3 hod./týden, povinné
Osnova
1. Úvod do problematiky architektonické kresby - lineární perspektiva, linie a šrafování.
2. Stínování jednoduchých a složitých těles.
3. Zakreslování základních materiálů.
4. Architektonická stafáž.
5. Typografie – ruční zpracování písma, grafický návrh vlastního CV, loga a podpisu.
6. Vizuální vyprávění – zakreslení myšlenkového procesu v konceptu návrhu a jeho principech.
7. Úvod do problematiky zpracování modelu - měřítko, materiál, barva, detail.
8. Rychlá prostorová skica
9. Ruční zpracování modelu - drát, papír, dřevo, polystyren, molitan, plast.
10. Pokročilé zpracování plastu - vakuové tvarování
11. Práce s dvousložkovými hmotami – sádra, Acrystal, polyester.
12. Využití Rapid prototyping – tzv. rychlé prototypování pomocí počítače – 3D tisk, CNC frézování
13. Ruční dokončování a povrchové úpravy modelu.