Detail předmětu
Řízení stavební zakázky
Akademický rok 2024/25
CW018 předmět není zařazen v žádném programu fakulty
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Jazyk studia
čeština
Kredity
5 kreditů
semestr
zimní
Způsob a kritéria hodnocení
zápočet a zkouška
Nabízet zahraničním studentům
Nenabízet
Předmět na webu VUT
Přednáška
13 týdnů, 2 hod./týden, nepovinné
Osnova
1. Řízení v organizaci, mezilidské vztahy v procesu řízení, motivace a stimulace pracovníků, delegace pravomocí a odpovědností v procesu výstavby.
2. Organizace stavebních podniků s důrazem na výrobní úsek, specializovaná výrobní střediska.
3. Řízení a organizace práce na stavbě, povinnosti a pravomoci vedoucích hospodářských středisek a operativního managementu.
4. Závazkové vztahy, účastníci výstavbového procesu, jejich vzájemné vztahy, práva a povinnosti, nabídkové řízení v rámci veřejných tendrů, výběr subdodavatelů, smlouva o dílo, jiné druhy smluv uplatňující se ve výstavbě.
5. Výrobní plán, analýza a bilance zdrojů, administrativní a věcné podklady pro řízení staveb, výrobní dokumentace.
6. Předvýrobní, výrobní a provozní příprava zhotovitele, podklady pro operativní plán, vazba na výrobní kalkulaci a účetní evidenci.
7. Předání a převzetí staveniště, povinnosti účastníků při této činnosti, podklady a doklady nutné k předání, výstupy, předání díla ve vztahu k objednateli a k subdodavatelům, doklady nutné při předání díla a jeho následnou kolaudaci a užívání, dílčí a konečné účtování stavby, soupis prací, služeb a dodávek, zjišťovací protokol.
8. Agenda stavbyvedoucího, doklady vedené zhotovitelem v průběhu prací na stavbě, vedení stavebního deníku, změnové práce, fakturace, sledování postupu prací na stavbě.
9. Kontrolní dny stavby – administrativní a věcné vstupy a výstupy, spolupráce zhotovitele a objednatele pro přípravu a provedení kolaudace díla
10. Rizikové faktory při provádění staveb – administrativní, bezpečnostní, kvalitativní a finanční rizika, jejich identifikace a možnosti eliminace, činnost zhotovitele při provádění akcí v dotačních programech.
Cvičení
13 týdnů, 2 hod./týden, povinné
Osnova
1. Rozdělení vybrané stavby na stavební objekty, výpočet měrných jednotek a jejich počtu pro propočtové náklady, zařazení stavebních objektů do JKSO (jednotná klasifikace stavebních objektů) a převod do CZ-CC (Classification of Types of Constructions). Stanovení propočtové ceny jednotlivých stavebních objektů, resp. celé stavby.
2. Sestavení propočtového (orientačního) harmonogramu celé stavby dle návaznosti jednotlivých stavebních objektů s využitím podpůrných ukazatelů a softwarových nástrojů.
3. Sestavení návrhu smlouvy o dílo na realizaci stavby, vypracování protokolu o předání staveniště, vypracování protokolu o předání stavby včetně drobných vad a nedodělků, seznamy nutných dokladů k předání díla.
4. Získání znalostí o činnosti operativního managementu na konkrétní stavbě u střední až velké firmy včetně vypracování písemné zprávy o zajímavostech z řízení této firmy.
5. Sestavení bilance zdrojů (lidských, materiálních, strojních a finančních) na základě předem zpracovaného položkového rozpočtu pro 3 technologické etapy.
6. Sestavení operativního plánu na období 2 týdnů z předem sestaveného položkového rozpočtu a navazujícího časového plánu včetně návrhu a analýzy potřeb zdrojů a způsobu jejích zajištění.
7. Sestavení kontrolního a zkušebního plánu pro 3 technologické etapy pro dříve sestavený časový postup výstavby.
8. Vypracování pracovního postupu na stavbě pro období 2 týdnů ve stavebním deníku včetně vypsání úvodních listů. Vypracování zápisu z jednoho kontrolního dne.
9. Získání znalostí o činnosti operativního managementu na konkrétní stavbě u malé firmy, včetně vypracování písemné zprávy o zajímavostech z řízení této firmy.
10. Kontrola vypracovaných úkolů a jejich vyhodnocení.